23 Ocak 2011 Pazar

Yanmadan, Donmadan Vakit Henüz Geçmeden



Yanmadan, Donmadan Vakit Henüz Geçmeden
Küçük bir çocukken, portakal  yada muz elime geçirdiğim bütün meyveleri buzlukta dondurmak gibi bir huy edinmiştim bir dönem. Amacım neydi hatırlamıyorum ancak büyük bir ihtimalle donan meyvelerin tatlarını test etmek için yapmış olabilirdim.
Bu dönem, bademciklerimin uzun yıllar sürecek hassaslaşma süresininde başlangıcı olmuştu. Tabiki meyveleri dondurmayı  bıraktım ancak bademciklerim uzun yıllar bana sorun çıkartmayı maalesef o kadar çabuk bırakmadı.
Küçük bir çocukken, hücrelerimin aşırı sıcağa ve aşırı soğuğa tahammüllerinin sonsuz olmadığını bilemezdim.Bugün biliyorum ve bilmeyenler için bir yol gösterici olur belki düşüncesiyle yazıyorum.
Bu yazı, çayı sıcak içenler için değil, çayı kaynar bir şekilde içenler içindir.
Bu fark çok önemli, çünkü sıcak çay zarar vermez aksine yararlıdır. (bunu başka bir gün anlatacağım) Mesela şöyle bir örnekle açıklayayım.Yemek yediniz arkasından çayınız geldi ama kaynıyor nerdeyse. Aynı anda telefon geldi ve acil  çıkmanız gerekiyor.O çayı içmemelisiniz.5 dakika beklemeye zamanınız yoksa ağzınızı yaka yaka o çayı içmeyin lütfen. 
Bu çay için bir örnekti sadece siz bütün yedikleriniz ve içtikleriniz için aynı şeyi düşünün.
Çok soğuk ve çok sıcak yemeyin içmeyin diyor uzmanlar.
Mide sıvısı zarar görürmüş. Özellikle gastrit ve ülser sorunu olanlar daha çok dikkat !!! )
Hani hep sıcak içelim mideye iyi gelir diyorduk ya, sıcak ve çok sıcak farkını iyi ayırmak lazım.Kaş yapayım derken göz çıkarmak deyimi sanırım buraya çok yakışacak.
Sindirim sistemimizde belirli bir sıcaklıkta çalışan enzimlerimiz, bu sıcaklığın üzerinde birşeyle karşılaştıklarında neye uğradıklarını şaşırıyorlar.Böyle anlatınca sanki akılda daha fazla kalır diye düşünüyorum.
Çok sıcak besinler vücudu fazla ısıtıyor hiç gerek yokken.Çok soğuk besinler içinde durum aynı. Sindirimi zorlaştırıyorlar ve soluk borusunda problemlere neden oluyorlar.Hatta dahada kötüsü, alerjik bir reaksiyon yaratabilecekleri  gibi, şok astım krizinede neden olabilirler.
Avrupa ve Amerika´da yemek borusu kanserinin nedeni olarak sigara ve alkol gösteriliyor. Ancak İran´ın kuzeyinde de bu hastalık çok görülünce araştırmışlar.Bu bölgedeki insanların çayı çok sıcak içtikleri ortaya çıkmış.
Ben aslında bu yazıyı çok uzatmak taraftarı değilim.Mesele açık ve net. 

Çok sıcak ve çok soğuk yemeyin içmeyin.
Özetle sözüm budur.
Sağlıkla ve sevgiyle  


Funda Yüce Gomez Solis

© 2011 benimyemekkitabim.com - Tüm hakları saklıdır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder