20 Şubat 2011 Pazar

Boşuna Saymayın, Onlar İşle Aşkı Karıştırıyorlar


Gazetelerin pazar eklerinde En iyi ilk 10 köfteci, balıkçı gibi yazılar vardı önceden, hala varmı bilmiyorum.Sanırdın ki 11. yer gidilemez, ilk 3 zaten ezberlenir diğerlerine selamet gelsin.
Bunlar iyi köfteciler deseler hani yine anlamak için sebebin olacakta, 10 adet neydi hiç çözemezdim.Bunu başlatan da herkimse hep bilmek geldi içimden sormak için niye ilk 10? ilk 3? 11 ile 4 rakam değilmi yoksa her besin  için bir torpil kontenjanımı var ¡¿
İspanyol´lar bu konuda kendi aralarında bir bilgi alışverişi yöntemi geliştirmişler.Zaten dışarda yemek kültürleri hayli gelişmiş bir millet oldukları için 2 kişi biraraya geldiğinde, biri hemen son yemek yediği yer hakkında diğerini beslemeye başlıyor.Konuşma bittiğinde ya rezervasyon yapıyor oluyorsun yada ismi geçen yeri hafızandan siliyorsun.Neredeyse herbirinin hizmet kalitesinden, yemek lezzetlerine kadar uzanan yolda yüksek tecrübelere ulaştıklarından bahsetmek mümkün.Sistem öyle kusursuz işliyor ki, çoğu zaman yere göğe sığdırılamayan restaurantlarda yer bulamıyorsun.Yinede eksik birşey var…
Diğer yandan, çoğu zaman adaletsizlik ve torpil kokar bu ilk 10´lar 5´ler. Kime göre ilk 10? Kamuoyu yoklamasımı yaptın? tek tek sordunmu halka? Seçim olduda bizmi duymadık. Pazar sabahı bir açıyorsun ilk sırada atıyorum köfteci Hilmi efendi…(umarım Hilmi adında bir köfteci yoktur aklıma bu geldi :) Benim Emine teyzem köfteyi senden güzel yapar ama sormadın ki bana.Hoş onada sormadılar gitseler Gemliğe soracaklar belkide.
İnanmayın derim ben.Kendi fikriniz olsun, en fazla birkaç kez kötü yemek yersiniz  ama en azından pazar eklerinin insafına kalmazsınız ki onlarında garantisi yoktur zaten.Bu tavsiye yazılarınıda rakamsız yazarlarsa daha sevimli duracak ve benim gibi inanası gelmeyenleride ikna edecekler o zaman.
Gijon´da çok sevdiğim bir pastane var, konunun resimleride onun vitrininden.Birgün üşenmeyip gidip vitrini yapan herkimse tanışacağım.Hızla ve herseferinde vitrine yapışıp kalacağınız kadar güzel işler çıkarabilmek aşksız olmuyor.4 yıl önce yukardaki frambuazlı pastayı almıştım ordan, o zaman bilmiyordum, sonradan öğrendim ki, Gijon´un en iyi pastanelerinden biriymiş.Fısıltı gazetesinden öğrenmemiştim.Yazılı matbuatta herhangi bir ilk 10 yapmamıştı.Vitrindeki aşkı görüp işte bu demiştim.Tıpkı dün akşamki Çikolatalı Churros gibi bana göre en iyi yapan yeri keşfetmiştim.
Etrafınıza iyi bakın, işini aşkla yapanları görmemeniz imkansız.Onlar işle aşkı karıştırdıkları için farkedilirler.İhtiyaçlarıda yoktur 1´lere 10´lara.Birileri sizin için en iyi ilk 10 listesi yapıp elinize tutuşturmadan kendi listenizi yapın.Deneyerek, görerek illaki torpilsiz.

Afiyetle ve Sevgiyle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder