27 Mart 2011 Pazar

Ekmek Alacaktım Ama



Hangimizin ekmek almaya diye çıkıp, amiyane tabirle ıvırı zıvırı torbaya doldurup geldiğimiz bir hikayesi yoktur ki? Böyle bir hikayesi olmayana rastlamadım henüz. 

Peki buzdolabından yada kuru yiyeceklerinizi koyduğunuz dolaptan kaç kere tarihi geçmiş şeyler attınız? Eminim sayısını hatırlamıyorsunuzdur bile.Evet buna bahse bile girebilirim J Güldüğüme bakmayın konu şaka gibi ama oldukça ciddi.Birileri unutkanlığına suçu atıyor evet duyabiliyorum, hatta arada bir olur canııımm diyenlerde var ?!! arada bir mi? Sanki böyle bir lüks varda arada bir kullanabilir mişiz gibi!  

Bu durumdan şikayetçi olmayanlara sözum yok zaten. Kafaya göre takılmak tam anlamıyla bu olsa gerek, ´´ne istersem alırım´´, olmadı ´´unuttum´´´´ aa tarihi geçmiş´´ Hayırlısı olsun  canım J senden kıymetli mi?
Kusura bakmayın ama sizin kadar olmasa da kıymetli !!!
Birşeyler yazacaksam ya değiştireceğim, yada bilinci, farkındalığı paylaşarak dolayısıyla öğrenmek isteyenlere yardımcı olacağım.Boş konuşmak kadar kötüsü yoktur zaten.
Sonunda şuna karar verdim ki, liste yapacağız.Bildiğiniz yada bazılarımızın ´´hiç işim olmaz´´ dediği alşveriş listesinden bahsediyorum.
Alışverişe çıkmadan yapacağınız alışveriş listesi, doğru miktarlarda ve doğru çeşitleri almanıza yardım ettiği gibi, tutumlu olmanızı ve aslında böylelikle israf etmenizi engeller.Ayrıca listeniz varsa hızlı alışveriş yaparak zamandan kazanmış olursunuz.Yani sonunda,hem zamandan hemde paradan tasarruf edersiniz.
Bazen, market reyonları arasında ne alacağımızı bilmeden dolaşırken, çoğu zaman promosyonlardan birine kaptırırız kolumuzu yada farkına bile varmadan saatlerce dolaşırız da birtürlü aradığımızı bulamayız.Aradığınız ürünün yerinin değiştirilmiş olmasıda tesadüf değildir elbette.Listenizde yoksa kolay gelsin şimdiden.Belkide alacağınız bir kutu pil yüzünden bütün marketi dolaşırsınız, market arabanız dolar zamanınız biter ve kasaya geldiğinizde ne yaptığınızın farkına o zaman varırsınız.Market kendisine düşeni yerine getirmiş olmanın huzuruyla tahsilatını yapar.Siz poşetleri yüklenip eve döndüğünüzde fazladan ve gereksizce aldıklarınızı da yerleştirirsiniz, daha sonra unutup en az birkaçını atmak üzere.Belkide bu sefer markete atarsınız suçu ´´pil alacaktım bütün marketi dolaştırdılar´´ diye, market arabasınıda ben doldurdum zaten!
Kullanılan müzik türlerinden ve frekanslarından, kokulardan, dekorlardan hele hele renk oyunlarından filan hiç bahsetmeyelim.Bütün suç marketin olsun tamamda senin listen nerde?´´Liste kafamın içinde benim´´ evet görüyorum o listeyi ben, markette klasik müzik dinlerken uçuyor fosfor biliyormusun?Senin tek silahın liste, e oda uçan fosforla yalan oldu market daha ne yapsın?
Öyleyse bilinçli bir şekilde, evde hazırlayacağınız bir listesiyle sizde kendinizi alışverise hazırlayabilirsiniz.Öncelikli ihtiyaçlarınızı belirleyip listenize onları yazarak başlayın.Zamandan daha çok tasarruf etmek istiyorsanız, listenizdeki sıralamayı süt ürünleri,içecekler,sebzeler vs. şeklinde de düzenleyebilirsiniz.Böylece boşuna dolaşmamış olacaksınız.Haftalık yemek planınız varsa listenizi buna görede yazabilirsiniz.Saklamak için gerekli koşullarınız ve yeriniz yoksa fazla almayın.Mevsimine uygun olan sebze ve meyveleri listenize yazın.Bunlar turfandaya göre hem daha besleyici hemde daha ucuzdur.
Sebze ve meyveleri mevsimlerinde yemek gerektiğini biliriz de, nedense markette dolaşırken kışın ortasında kilolarca domates alırız! Yoksa domates çıktı da benim mi haberim yok?Tamamen fosfordan kaynaklanıyor J tabiki sizin suçunuz değil.
Gereksiz liste yapmamak için aşağı yukarı bunlara dikkat etmek gerekiyor.Sağlıklı besin listesi hazırlamak konusuna da başka bir zaman değinelim.
© 2017 benimyemekkitabim.com - Tüm hakları saklıdır
Bugün dünyamızda 1 milyardan fazla insan, Açlık sınıRının altInda yaŞıyor…hergün 10 bin çocuk her dakika 18 insan açlıktan ölüyor…
Sorun tabiki sizin alışveris listesi yapmıyor olmanız değil.Ben, hızlı öğrenme tekniğini uygulamaya çAlışarak vicdanlarınızı Rahatlatmaya çalIŞtım sadece…
BARIŞ dolu günler dilerim…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder