13 Mart 2011 Pazar

Sucuk Ekmek


Buralarda nasıl bir güneş var bu pazar bilmiyorsunuz.Buna rağmen, karlar içinde bir kış gününde sucuk ekmeğin hayalini kurabilmeyi, ancak bir kez olsun yaşamış olanlar başarabilir.  
Hayal etmeniz içinde bu yaşanmışlık yeterlidir.Üstelik en sağlam güneşten daha çok ısıtır içinizi bu hayal. Bunu ancak yaşayanlar anlayabilir tabii.
Yıllar önce karlı bir kış günüydü.Neden oraya gitmiştik hatırlamıyorum.Çok sevdiğim bir dostumla kış günü yazlık evlerine bir ziyaret yaptık.Sucuklarımız ve ekmeklerimizde bizimleydi.

Hala hatırladıkça konuşuruz o günü.Eminim benim gibi dostumda o gün yediğimizden çok hissettiklerimizi hatırlıyordur.
Yıllar sonra bende o günden geriye kalan ne sucuk ekmeğin tadı nede kışın soğuğuydu. Bizi ısıtanda zaten yediklerimiz değil yaptiğimiz muhabbetti.Bunca yıla rağmen sucuk ekmek bende hep dostluk ve sevgiyi hatırlatan birşey olarak kaldı.
Yine bir piknik hatırlıyorum çook eskiden.Kar yoktu bu sefer.Ekmeklerimizi açmış mangalda pişen sucukları bekleyen öğrencilerdik, kasap önündeki kediler gibi.Birazda utangaçmıydık ne o zamanlar, elimdeki ekmek boş kalmıştı. Herkes çoktan yerleştirmişti sucukları ekmeklerin arasına bense bekliyordum almayan varmı hadi diye :) 
Sonra çok sevdiğim arkadaşım kalan son sucuklardan hemen koydu ekmeğimin arasına 

O, çok derin -canım arkadaşım- duygusunu hatırlıyorum sadece, zaten ekmeğide bitirememiştim.

Neredeyse değil birçokları için sadeliğin, kolaylığın, arkadaşlığın, paylaşmanın sembolü  olmuş durumda sucuk-ekmek.Nice hatıralara evsahipliği yapmış ve yapacak bir kahraman gibidir hatta.Kimileri biber ve domateste ekler araya ama nedense sadesi daha makbul durur.
Kimi kurufasulyeye koyar, sucuklu yumurtanında hayranları çoktur.Tost içinde de kaşar peyniriyle çok iyi arkadaştır.Yinede bana sorarsanız en yakıştığı yer, illaki bir dost meclisinde ekmek arasıdır. Sade, katkısız… Güzel dostluklarda böyle değilmidir?
Nerede ve nasıl ortaya çıktığı konusunda kaynaklar net bir bilgi vermesede, sucuk, böyle bir anlamda ekmekle buluştuğu heryerde candır bence.
Dünyanın ekseni kaymış derdimiz sucuk-ekmekmi dersen bu kadar yazıdan bunumu anladın der evet o zaman dünyanın ekseninin gerçekten kaydığına bende kanaat getiririm.
Sevgiyle ve afiyetle efendim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder